4 Mayıs 2014 Pazar

Motor sevdası

Yaş ilerledikçe ve zaman geçtikçe deli deli işlere kalkışırmış insanoğlu. Bende geçen sene tutturdum motor alacam diye kafayı kırdım B olan ehliyet lisansımı önce E ye bir ay sonrada A2 alarak EA2 olarak güncelledim. (Güncelledim- bilgisayarlarla uğraşa uğraşa yeni anlamlar geliştirdik) Neyse efendim;

Motor konusunda bilgim eksi derecede. Ben ki "her b*ku bilen adam", bunun bir eksiklik olduğunu anlayıp "öğrenen adam" moduna girdim. Yaklaşık 8 ay boyunca milletin "vaay abi ne nefis motor"" üff ön kafa çok güzel yok sele şöyle" demelerine; Nasa'nın uzaya gönderdiği maymunun bakışlarıyla baktım durdum.



Sonra sonra sahibinden.com da gecelerce "tarzım olabilecek" motorları ararken kendimce zevkler geliştirdim. Şimdi bende artık "ooğğ yeaahh tekerleri güzelmiş" diyebiliyorum :) Neyse düşün taşın önce kurye motoru honda cbf 150 sonra suzuki vstorm sonra honda cbr 250, ktm 125, ducati sonra ise suzuki inazuma 250 karar verdim. En sonunda ise "Lemn istanbul trafiğinde zik zik zik vites değiştirmeyelim konfor arıyorum len ben " :) diyerek maxi scooter a yönlendim. Önce pcx baktık hatta bir iki defa Hunky ile gittik bayiye baktık, Beşiktaş'ta bi paketçinin motoruna oturduk falan resim çekildik. Fotolara bakınca dehşete kapıldım. Resmen g*tüme mantar kaçmış gibi duruyordu. Eşek gibi kalıp, cücük kadar motor tamamen tezat oldu. Birde bizim hatun bende binerim diyince Maşallah o da benden kalır yanı yok, dedik 125cc lik bir motora işkence edip yargılanmanın anlamı yok insan gibi bi tık üste çıkalım 250cc alalım. (600 falan düşünmüyorum çünkü arabamdan çok yakan motora presip olarak karşıyım!)
Günlerce gecelerce araştırmaların ve karşılaştırmaların sonucunda yamaha x-max 250 abs de karar kıldım.
Veeee macera o andan itibaren başladı:

Mantıksal olarak bakarsan motor işi Türkiye'de salaklık. Duygusal olarak bakarsan gönül işi.

Avantajları;
- trafik derdin hiç yok, korkmadan emniyet şeridi ihlali yapabilirsin
- gittin bi mekanda oturduğun masanın önüne kadar girip park edebiliyorsun,
- yazın efil efil gezmesi güzel olur (yol bulabilirsen)

Dezavantajları;
- durmadan bakım yapman lazım yok zincir yağla, yok bilmem ne yap
- Her sabah üstündeki çocuk ve kedileri kovala
- Bakım aralıkları çok dar ortalama 3,000km bazıları örn: daelim S3 vs her 1000km de servise çağırıyor.
her bakım motoruna göre 90-150Tl civarı. Otomobiller 15,000 de ortalama 350TL bakım parası sayarsak otomobillerin bakımları motorlara göre çok avantajlı
-Diğer 4 ve çoklu teker sürücüleri tarafından insan hatta taşıt yerine konma. Her an ezilme tehlikesi yaşa.
Hele gece saatleri ise ve kafayı çekmiş 2 piç E-5 de makas atarak kapışıyorsa lazım olur diye bi tutam pamuk ve 3-5 dua bilmekte fayda var. :))
-Kasko yaptırama, yaptırabilsen de motorun yarı parasını sigorta şirketine öde.
- O kadar para verdin aldın motorunu sabah geldiğinde yerinde bulamamak var evet motor hırsızlar iş başında. Sen daha taksitini öde onlar parçalayıp satsın.


Piyasadaki motorların büyük kısmı üzerlerindeki dandik naylon stok lastiklerle gelmekte. Motor alıyorsan kesinlikle adam gibi bir kauçuk silika lastiğe geçmen lazım. min 280-300 başlar yukarı çıkar.
Motorların çoğunun üzerinde çakmaklık yok. (cebinde çakmak taşı diyen moronlar için yazıyorum) Cep telefonu şarj edeyim vs çok lazım bişi. Ekstradan satıyorlar 80-100TL ona ver.
Motoru aldın artçı (arkadandaki yolcun) napacak gaza sert asılsan uçcak arkaya. Hadi ona bi sissybar(sırtlık) alalım min 500TL.

yada topcase denilen arka çanta alalım içine de bişiler koyarız falan. Çantalar 150TL den başlıyor yukarıya çıkıyor düzgün veya orjinal çantalar 450-500 den başlıyor + bu çantayı oraya takabilmen içinde alt demirine ihtiyacın var o da en az 150-250TL civarı.
Kask! orta kalite bi kask alalım en az 500-600 TL den başlıyor 1500 falan gidiyor yukarıya.
Mont
Dizlik
Eldiven
Sırt koruma
Bel koruma
Motora koruma demiri
Orta sehpa
Daha büyük ön cam
Çalmasınlar diye zincir,kilit, alarm, disk kilidi (Bunları almaya gerek yok yine çalıyorlar boşuna masraf)
Bayideki fiyatlara plaka ruhsat sigorta vs dahil değil onları da kat ortalama 600 TL
vs.......................................
Yahu otomobilde böyle bişi yok. Bayiden arabanı al kontağa bas git. Bitti!

Ara bilgi;
(Kask için http://sharp.direct.gov.uk/ sitesinden test sonuçlarına bakın en az 4 mümkünse 5 yıldızlı olanları tercih edin!)



Türkiye'de motor işi fakir işi değil zengin işi kardeşim.

Haaa birde yaşadıklarımız var bayiye gidiyorsun veya arıyorsun;

-----------------
-kardeşim ben motor alcam ahanda param bu, ver bana mat gri abs li
-Abi şimdi abs yi napacan abs siz verelim. Abs motorda tehlikeli
-Tehlikeli??? Yok illa abs li alacam
- O zaman Absli vereyim ama beyaz vereyim
-Yok ben mat gri istiyorum!
- Abi mat gri efsane yok öyle bişi, belki siyah gelir.
- O zaman siyah ver!
- O yok abi

-----------------
-Siyah absli 250 lik var mı?
- Var %10 vade farkı koyarım 9 taksit yaparım, istanbul'a getiririm 300TL nakliye alırım
-Çıt

-----------------
-Siyah absli 250 lik var mı?
-Abi 1 tane var 13750
-Liste fiyatı 13150?
-Abi piyasada yok işine geliyosa
-A.Q. senin .... Çıt

-----------------
-Siyah absli 250 lik var mı?
-Yok ama 2 ay sonra gelecek deniyor
- Eylül başında g*tümemi sokacam motoru?
- Abi seneye binersin
-***********   Çıt

-----------------
-Rengi fark etmez abs li var mı bi 250lik
-var abi
-Ben nereyi aradım
-Antalya abi bura
-Nası yapacaz?
-Abi şimdi sen kredi kartını ve şifreni bana kargola. Ben çekim sonra faturasını kesim sana kargolayayım
-Eeee?
- Sen İstanbul'da ruhsat plaka işlerini hallet onları çıkar. Otobüse atla buraya gel abi.
-Eee?
- Plakayı takalım motora burdan bas İstanbul'a git abi.
-Beynini ve vereceğin fikri z*k*m emi!
-Efendim?
-Çıt

Eşek yüküyle para ver rengini seçeme, özelliğini seçeme hatta motoru hiç bulama :)
Sanki bayiden borç istiyorsun.



O kadar çok araştırdım ki genel olarak yukarı terfiler ise şu şekilde (sen farklı bişi almışındır çok da fifi);

Cbf 150 -> İnazuma 250 -> 600 lük başka bir makina
Pcx 125 -> X-max 250 -> x-max 400 -> Otomobil
hyosung 250r -> cbr 250r -> cbr 600rr  -> Otomobil
wolf 250 <-> inazuma 250 bunları kullananlar birbirleriyle düşman :) anlamadım

Birde kaskların raf ömrü varmış
Bazı internet sitelerinde 700TL lik malı 299 TL ye verenler var. 2011 üretimi (2014 yılındayız)
Örnek; Honda Mototal - Caberg Konda kask
Sordun mu "abi bişi olmaz" diyor satıcı. Daha en az 2 sene kullanırsın diyor.Yazık! Çoğuda bilmeden alıyor senelerce kullanıyor, o kaskın kafasını koruduğunu düşünerek gaz açıyor.
Aslında doğru! Memlekette çıkma otomobil lastiği alıp takanlar var, utanmadan 9 yıllık çıkma otomobil lastiğini dişleri sağlam diye lastikçilerde satıyorlar. sahibinden de dolu var . Dişi sağlam olsa ne yazar lastik artık gevremiş hamuru özelliğini kaybetmiş. Amaaa nerdeeeeee! Para girsin cebe de malı alan yolda kalmış, ölmüş kalmış umurunda değil adamın.

Neyse dostlar durum şimdilik bu. Motor sürmek çok keyifli bir şey!
Hala motor bakıyorum varsa motoru veya fikri olan yazsın bana  :)





7 yorum:

  1. Selamlar. Yazınızı zevkle okudum. Özellikle pcx ile mantara bağlamanız kısmında çok sesli güldüm konu komşu kahkahalarımı duydu. Siz beni güldürdünüz Allah da sizi güldürsün. bugünlerde çok ihtiyacım vardı. Ama baştan sona haklısınız.

    YanıtlaSil
  2. İnsanları mutlu görmek güzel :)
    Yeni yazılarımızda görüşmek dileği ile....

    YanıtlaSil
  3. mrb hocam, 1 saat önce falan dışarda bişeyler atıştırıp araştırırken sizin bloga rastgelmiştim adı aklımda kaldı eve geçince aldım elime laptobu uykumda var şuan ama okudum bu blog u, okudum okudum aynı ben ya hepsine katılıyorum, hocam paramızla motor alamıyoruz bende şuan şunları arıyorum ama yok piyasada;
    cbr600fa, regal raptor daytona, crf250l, mondial xtreme supermoto falan filan ama yok hocam en çok olan crf250 de 2. el 10 bin den aşşağı yok en ucuzu 10 bin internette o adamı arıyorum indirim olurmu diye yok olmaz diyo ve bana bir sürü laf yapıyo satabilmek için, ulan ben onu alsam elimde kaldı demekki yada zarar yapıcam, (çünkü fazla durmayıp değiştirmek isteyebilirim racing e geçiş yapabilirim)
    sıfır almak istemiyorum nedeni ekonomik durumlar işte, 600fa da siyah 2011 arıyorum o da türkiyede 1 tane ilan var oda istanbulda sizin orada ve ucuzda değil 21 bin, burda olsa gidip konuşurdum, ama bunun kredisi var aile baskısı var çok güçlü olup tehlikeli olması falan var bunlar korkutuyor beni o yüzden biraz daha uzak kalıyor ama genede sevgilim o benim
    ama bugün işte eve gelirken bir münibus sağa giricem diye 20cm yanımdan geçti, kadının biri ağzında sigara yola baktı e ben geliyorum işte madem bakıyosun ama yok devam etti basıyorum tabi sürekli kornayada ne olmuş yanaanannaanananiiiinininiiiiii........ işte biri de beni görmeyip şerit değiştirirken kaza sebebi yaptı, bu da beni düşünüdürür hep ulan 3 kuruşluk adama yem olucam benim hayatım bu kadar basit olamaz hepsinide vurup öldürememya ne yapim ya bıraksam mı acaba motoru zaten full ekipmanlada gezemem gezmem çok rahatsız zor, yanımda bir insan taşımış gibi olucam
    pff neyse ben düşünmek istemiyorum ben düşününce olmuyor ben yapmam gerekeni yapmaya düşünmeden uygulamaya devam edicem, yakın bir zamanda alırım farklı bir motor sesi yüksek olur bacagımdada bir silah asılı olur en azından korkusuz gezerim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu ülkede büyük motorun vergisi, yakıtı, çalınma korkusu yüzünden bizleri çekik gözlülerin ürettiği 2 irc naylon tekerli uçan tenekelere mahkum bırakanlaradır sinkaflı cümlelerimiz :)

      Sil
  4. ulan ne yorum onaylanması sanki mi6 de yazıyoz :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sorma, millet onaysız yorum buldu mu, hemen onun bunun reklamını yapıştırıveriyor. Tedbir amaçlı birşey...
      Bu arada mi6 olduğumuzu nasıl anladınız?
      "Deşifre olduk çocuklar! Dağılın!" :P

      Sil
  5. çok güzel bir yazı olmuş kardeşim ellerine sağlık.

    YanıtlaSil