9 Mayıs 2014 Cuma

Hırsız, çilingir ve kilit üçgeni

Her cuma gecesi elimde şarabım acaba bu akşam bloga ne yazsam ne yazsam diye aylak aylak düşünürken bugün başımdan geçen olayla alakalı olarak sizleri "öğrenen adam" tribine sokacağım.

Bugün başımıza ne geldi kısaca özetleyelim;
Sabah hatunla beraber evden çıkarken her sabah hatırlattığım konuyu (anahtar kapının üzerinde) bir sabah demeyeyim dedim. Demek ki kadınlara bunu her zaman söylemek gerekiyormuş(!). Bizimki kendi anahtarını alıp kütt kapıyı kapattı, kapının arkasında da benim anahtar olduğundan kısaca mal gibi kapıda kaldık.
Neyse çilingir bulduk adamın çatalı eşliğinde yaklaşık 25 dakikalık bir boğuşma sonucunda "Home my sweet home" diyerek evimize girebildik.

Neyseee şimdi gelelim asıl sorulara;
1- Çilingir abimiz her kapıyı zırt diye 15 sn de açarken bu kapıyı 25 dk. da açabildi?
2- Ucuza çilingir nereden buldum?
3- Apartman içinde 25 dk. kapıyı hayvanlar gibi zorlayan 2 tipsiz (biri ben) varken neden hiçbir komşum polisi aramadı?
4-Evin işyerinin kapısı kilidi vs nasıl olmalı. Güvenli ev nasıl olur?

------------------------






Gelelim cevaplara;

1- Çilingir abimiz her kapıyı zırt diye 15 sn de açarken bu kapıyı 25 dk. da açabildi?

Şimdi arkadaşlar, öncelikle güvenli kapı yoktur. Evinizin güvenliğini sağlamanız için hırsız gibi düşünmeniz lazım. Bu sizin için daha kolay çünkü o binada yaşayan sizsiniz. Aşşa yukarı eve binaya depoya nereden girilir "Ulan Üsseyin emmide şu demirleri buraya koymayaydı a.q. hırsıza davet çıkarmış" gibi fikirlere girebilirsiniz. Kısaca evinizin zayıf noktalarını az çok anlarsınız.

Neyse, kapınız ahşap ise korkmayın 199 TL'ye piyasada satılan sözde çelik kapıdan daha dayanıklıdır.
Çelik kapı diye sattıkları kapıların çoğu teneke evet teneke. Neyse derdim kapıyla değil zaten kilitle. Hiçbir hırsız kapıyı kırarak içeri girmez onların derdi kilitlerdir. Peder avukat olduğundan yıllardır hırsızlardan bi sürü yol öğrendik ;)
Kapının kasası ile arasında aralık kalmamasına bilhassa önem gösterin.

Şimdi öncelikle kapıya koyulan kilitler

eski tip değil bilyalı silindir olmalı ! veya sıra dışı bir kilit olmalı kasa kilidi vs.
                             

                     eski tip                                                                         bilyalı silindir




eski tip anahtarlı kilitler çok rahat açılmakta, bilyalı silindirde ise hırsız veya çilingir için sıkıntı. Sıkıntı dediysem açamıyor mu? Am*na bile koyar ama zaman alıyor biraz.
Hırsızlar kilidinizi nasıl patlatır?

Kilit patlatma
Genelde hırsızlar, kilitleri korumasız evleri seçmekte. Bir apartmana girmişse ve bir daireye kafayı takmamış ise ilk teercih edeceği kapı korumasız kilitlerin olduğu kapılar olacaktır. Çünkü korumasız kapılar 10 sn de korumalılar ise en az 45 dakika gerektirir. Korumasız kilitleri bir pense, kargaburnu veya ufak bir çekiçle kırmakta. Önce kapınıza gelirler sonra tornavida ile kapınızdaki ön teneke dandik korumayı çıkarır daha sonra pense ile kilidinizi (göbek) kırar sonrada kiliti tık tık eliyle çevirir. Bu kaaaaddaaar basssiiittt!

Çözüm:
Üç şekli vardır
a) Eski kapınızın kilidine çelik gömlek takmak. Piyasada 10TL takması anahtarcı takarsa delme matkap işleri vs. falan toplamda 50TL'ye mal olmakta.

b) Sıfır kapı alırken Gömme çelik gömlekli kilit muhafazası tercih etmek,

c) Tuzaklı kilit tercih etmek,

Hırsız kilidi kırarken tuzak olan kırılacak böylelikle hırsız kilidi (göbeği) kıramayacak!




Kapıyı gerdirme
Kapınıza gelen hırsız eğer ki kapınızın kilidi ile uğraşmak istemez ise ve kapınıza her bi yerinden kilit fışkıran (üstten yandan alttan vs) bir kapı almışsanız bu sefer kapınıza mini hidrolik bir kriko ile eninden gerdirmeye başlar bu durumda kapınızın kasasının içi boş olduğundan tık diye esner ve açılır.

Çözüm: Kapının montajı yapılırken beton blok ile kapı arasına bolca harç veya kimyasal genişleyen köpük dökmeniz.(kimyasal köpüğün ateş altında yanmayanını tercih edin) Böylelikle kapıyı gerdirmesi hayal olur.
           





2- Ucuza çilingir nereden buldum?

Çilingir amcaların hafta içi mesai saatleri min.50 TL akşam, ve haftasonu tarifesinin katlanarak keyfiyen aldığını varsayarsak şöyle bir yöntem izlersek daha ucuza mal edebiliriz;

a) Prestijli bir kredi kartınız varsa bunların asistans hizmetleri cam kırılma, çilingir, tamirci vs hizmetleri belirli bir rakama kadar ücretsiz karşılayacaklardır. (garanti shop&miles kart 01.01.2014 tarihi itibari ile ücretsiz olmaktan çıkarmış bugün öğrenmiş oldum)
b)Hemen bir asistans hizmeti sağlayan firmayı arayın. mesela Anadolu Sigorta, Allianz Sigorta. Açık açık çilingire ihtiyaç olduğunu onlardan da herhangi bir poliçenizin olmadığını söyleyin. Merak etmeyin yardımcı oluyorlar. Semtlere göre sigorta firmalarının anlaşmalı olduğu (sigortan varsa beleş) çilingirler var bunlara eğer ki sigorta aracılığı ile ulaşırsanız %50 ye işi bitirirsiniz evet o sigorta firmasından hizmet almasanız bile! Aynen bu akşam yaşadığım gibi Anadolu Sigortayı aradım, evle ilgili herhangi bir poliçeminn olmadığını söyledim ve çilingir lazım olduğunu söyledim, verdikleri numarayı aradım telefona çıkan eleman "30 kağıt beyefendi" dedi. 20 olur mu demedim gerekte yoktu zaten belki 20 yap desem 25 e fit olacaktı. Neyse..

Bu yöntemi yolda kalan otomobilinize ve motorunuza da yapabilirsiniz.
Bir sebepten yolda kaldın, kasko masko bi b*k yok çekici çağırsan misal 150TL (rüyanda görürsün o kadar az rakamı örnekleme olsun siye verdim :)  ).
Ara x bir sigortayı anlat durumu sana 80TL e gönderiyor çekiciyi. ;)
yıllar önce birkaç kez denenmiştir.
(Bu arada konu ile alakasız bilgi: Sigorta firması size yardıma gelen çekiciye tam plakanızı vermez sadece son 2 rakam veya sadece harf falan verir çekiciden kaynaklanan su istimalleri önlemek için)

c) Evin kapısında kaldın, kafanı kaldır doğalgaz saatine bak; orada mutlaka binanıza en son gelen beyaz eşyacı, kombici ve çilingirin sticker ı vardır. Ara numarayı "Üsseyin Emmi tavsiye etti. Oooğğ çok ooo indır indır beaa fiyatı kapçukaauzlu" de merak etme iner. İnmezse hemşeri muhabbeti aç




3- Apartman içinde 25 dk. kapıyı hayvanlar gibi zorlayan 2 tipsiz (biri ben) varken neden hiçbir komşu polisi aramadı?

Allah kahretsin hepsini! Demek eve hırsız gelse kütür kütür kapıyı yıkayacak bi Allah'ın kulu kafayı çıkarıpta "La nooluyu a.q." demiycek?
Bu konu sosyologları ilgilendir hacı beni aşar. Toplum dejenere olmuş eski komşuluklar bitmiş zaten.
Karşı komşumu tanımıyorum muhtemelen o oda beni tanımıyor. Yani gelen hırsızı ben sanması doğal olacaktır.

Çözüm: Arada bi dikkat çekici hareketler yapın, en kötü karşı veya yan kapı komşunuzla bi b*k bahane edipte az muhabbet edin adam bari tipinizi bilsin veya arabanızı motorunuzu bilsin.




4-Evin işyerinin kapısı kilidi vs nasıl olmalı. Güvenli ev nasıl olur?

yeni kilit sistemi
gömme veya çelik barel sistemi
kasa içi beton dolgu
mümkünse anahtar çevirince dört bi yandan fışkıran kilitler
kasa ile kapının arasının 5mm den az olması
menteşelerinin sağlam olması
mümkünse gerçek, içi birkaç mm çelik dolgulu bir kapı
düz kilit barı yerine kancalı sistem

                                            Kancalı kilit sistemi

Hem kapı ve kasa arasına düz bir şeyler sokup açılmasını engeller hemde kasa esnetildiğinde mukavemet gösterir.

Çilingirler madem bu kadar bilgili meziyetli neden evleri soymuyorlar?
Hepsi yeminlidir ve hepsinin parmak izleri semt karakollarında mevcuttur.
Bi sürü soru söylüyorsunuz duyuyorum, biliyorum, cevap vermiyorum muhabbet uzayacak :P
Örn: Noterin sahte evrak hazırlaması muhabbeti. Yorumsuz vs.. geç git.


Özün sözü;
Evimin kapısını ben tasarladım ve yaptırdım(standart kapı kasasına sadece beton döktürdüm, kilit sistemini değişirdim falan) bu haliyle yılların çilingiri kilitli bile olmayan sadece arkasında anahtar kalan bir kapı için 25dk. uğraştıysa hırsız ne kadar uğraşır düşünün. Hele birde kapı kilitli olsaydı anahtarı kaybetseydik demek kilitleri parçalayacaklardı. Biraz daha uğraşılsa az daha para harcansa emin olun si*tin sene o kapıyı açan babayiğit olmaz (koç boynuzu hariç-aslında onuda bayaaa uğraştırır :))  )

Evinize başkası girmeden önleminizi alınnnnn...



2 yorum:

  1. zengin çilingir www.zengincilingir.com olarak paylaşmış olduğunuz bilgilerden dolayı teşekkürler. başarılar

    YanıtlaSil
  2. 10 numara yazı olmuş tebrik ederim. Ayrıca bu nasıl bi backlink yokluğu amk. www.amkcilingir.com olarak yorumunuzu tebrik ederiz. başarılar

    YanıtlaSil